Sunday, January 13, 2013

why?

assalamualaikum

hmm..dua excident happen infont of me. aku nampak, aku saksikan excident tu berlaku..

date: 11.1.13
venue: tmn ria
time: 7a.m

masa ni aku tengah jalan smbil dengar earphone sambil scroll TL smbil tengok jalan raya,sebab takut bas terlepas. aku exam pukul 8.30a.m. tiba dekat selekoh nak masuk taman aku tu, aku drngar bunyi break, aku toleh ke kiri...... baaaaaaammmmmmmmmm!!!! motor langgar viva. hey!!!!! aku nampak macam mana benda tu jadi..aku nampak faham tak?? aku nampak!!! hmm.aku terus macam freeze for 10 sec then aku terus jalan pergi bustop smbil mata aku ni tetiba nak mengalir lak. i dunno why. then aku dduk, air mata aku still mengalir,menggigil jangan cakap.hmm..habis pintu belakang viva tu remuk habis kena langgar dekat motor tu,like seriously aku tak tau nk buat apa time tu.aku dduk lap air mata, tgk bas.bila bas smpi aku dduk  termenung je dlm bas. time tu aku memerlukan someone, someone yang boleh buat aku cool,aku nak msg ibu tp aku tau nnti ibu mesti risau,hmm..lepastu aku bbm kecik, tp kejap je sebab dia baru nak tidur.aku bbm  naqib tapi tetiba dia senyap.ok dia tidur.hmm then aku kena tempuh sorang2.ya Allah time tu aku tak tahu mana spirit aku.hilang,lemah.but at the same time aku cuba igt balik apa yang aku dah study semalam sebab takut lupa tetiba kang,aku bawa roti nak breakfast pun tak jadi sebab tak ada selera langsung. lepastu aku terfikir, if kereta viva tu break then dia melencong ke kiri mesti dia langgar aku,nasib dia break then melencong ke kanan.kalau tak...... sekarang aku dekat mana? hospital? dalam kubur? ya Allah..subhanallah..

date:13.1.13
venue: tamn intan
time: 12noon

tgh makan dengan ibu and ayah dkt al-masyur tetiba dengar benda seret. kereta menyeret lori tapi nothing happen sangat. tak ada kecederaan jiwa dan raga.kereta jela sopak.



then tetiba aku terfikir, hmm.. why this happen to me? petanda ?? hmm.. mcm mana kalau betul ni semua petanda? aku tak cukup amalan lagi, tak cukup nak kumpul pahala lagi..banyak sangat dosa yang aku buat. 

Ya Allah, ampunkanlah dosa dosa aku ya Allah :'(

No comments:

Post a Comment