Tuesday, May 3, 2011

budak tesl 1

Seperti biasa, malam-malam ku ditemani oleh laptopku.rutin harian ku ialah membuka facebook,membaca blog orang atau membuat entry baru untuk blog aku dan aku akan membuka kampungchat yang merupa teman sejati aku untuk melenyapkan rasa bosan aku tanpa ditemani oleh insan yang digelar boyfie..(xpenting sebenarnya boyfie ni)


Boyfie atau pakwe atau boyfriend atau kekasih merupakan insan yang pernah membuat aku bahagia satu ketika dulu.saat aku meraih cinta pada dia,saat itu jugalah cinta dia belum kukuh lagi untuk ku.


Matahari diciptakan tanpa hati tapi setia pada siangnya,bulan diciptakan tanpa hati tapi setia pada malamnya.tapi kenapa manusia diciptakan dengan hati masih tak bias setia pada cintanya?


Benda dah berlaku dan aku tak patut memikirkannya lagi.makin difikir,makin menjadi-jadi meroyan aku nanti.life must go on and not look at the past mistake.


Pada malam itu aku ada berchatting dengan beberapa orang di kampungchat.tetapi aku lebih tertarik dekat sorang lelaki ni,umur dia 20 tahun dan bakal cikgu suatu hari nanti.kenapa aku tertarik dengan dia? Sebab first dia sangatlah banyak mulut (serious,banyak sangat mulut,dia taip kalau boleh tak nak berhenti..haha) susah tau nak jumpa lelaki yang banyak mulut kalah peah belakang rumah nenek aku tu.then second reasons tertarik dengan dia sebab dia banyak tanya pasal future aku padahal ni baru first time aku chatting dengan dia.masa dia tanya pasal future aku,aku macam kena soal siasat dengan polis pencen yang gian nak menyoal siasat suspek.serious time tu aku gelak sorang-sorang depan laptop aku sebab macam tak percaya yang aku tengah chatting dengan seorang lelaki.aku memang susah gila nak jumpa lelaki yang banyak mulut,so tahap keterujaan aku memang sangat tinggi.


Then,memandangkan line internet aku agak gila pada malam tu aku pun dengan selamba minta email dia.eyh! cool ape kan mintak email,aku bukan minta couple or number handphone dia pun.dia pun ok dan bagi email dia dekat aku.main point aku minta email dia sebab aku nk keep in touch dengan dia.yela,dia kan dah futher study,so maybe aku boleh la tanya dia pasal future aku sebab aku sendiri sampai sekarang tak tahu nak jadi apa.macam bangangkan?hidup sendiri pun susah nak tentukan.


20 april 2011 jadi tarikh keramat aku sebab time ni la kenal dia.then,kita orang pun selalu la chatting guna yahoo messenger(ym) dan adalah change-change picture sikit.aku biasa panggil nama dia je time cotcetcotcet kat ym.

2 comments: