Wednesday, June 20, 2012

penghinaan

hello peeps

assalamualaikum semua...

dannnnggg!! sekali kena, memang sampai bila i will remembered it
mungkin ini juga balasan untuk aku..

dari dulu aku dah cakap yang i still cannot accept anybody else to be my bitter half.
hopefully everyone can understand my phobia and it's all about feeling that cannot be force by anyone.



saleem - selamat tinggal penderitaan


setiap mahluk ciptaan Allah mesti ad buat silap.ada buat salah.. and i really feel like what are you people that always put blame on others mistake?? korang tak pernah buat salah ke? korang tuhan ke yang hukum syurga neraka? korang ke yang judge people siapa yang masuk neraka, siapa yang masuk syurga?? please realise where you right now?? kita sama je taraf kan? pak imam pun belum tentu tak pernah buat silap dalam menjalani kehidupan. 

so bagi aku, base on my opinion and experience... mostly people ni tak pernah nak sokong someone yang dah buat silap dalam memilih jalan hidup and then dorang nak taubat. hey! sedangkan Allah teriba taubat umatnya, lagikan kita yang dicipta olehNya takkan tak leh terima taubat orang lain??

apa yang jadi dekat kita itu semua takdir.. aku terima takdir aku macam ni. aku redha.. tapi please, siapa yang suka kena hina? tolong jangan ungkit kisah silam orang lain, sebab aku tahu apa yang dorang rasa.. 

aku ingatkan zaman dah serba canggih ni semua orang da boleh terima takdir, qada dan qadar yang Allah bagi.. tapi makin jahil semuanya..

thank you uolls sebab korang dah corakkan kehidupan aku. walaupun ada hitam-hitam sikit tapi aku akan buat hidup aku penuh dengan warna warni. the past is past.. 


adik-adik, akak-akak, abg-abg...

- please behave your attitude.. jangan nanti baru nak nyesal ea

- jangan simpan pendam semuanya sebab one day nanti kau akan luahkan semuanya and org yang kena luahan tu mesti rasa pedih sgt sebab benda yang da lama sangat kau ungkit.

- sentiasa maafkan orang lain sebelum tidur

- jangan hipokrit

- thinks before you say it..

- cry as much you can if it can make you more happy







#maafkan salah dan silap tuan punya blog ni if ada buat siapa-siapa terasa hati or ada menyakikan hati uolls..
maafkan sebelum tidur tau =D xoxo

No comments:

Post a Comment