Friday, November 30, 2012

kena tahan jpj

assalamualaikum :*

hai hai semuanya pembaca singapura, brunie, indonesia dan malaysia (berangan jadi retis)
huh! kau nampak taju dekat atas tu... kena tahan jpj, sebelum ni slalu dgn polis2 rela je..
semalam malam aku excited sangat nak ikut adik aku pergi bandar sebb dia nak bli brg sikit. sebelum pergi dah mintak restu ibu dengan hanya berbekalkan lesen L and moto ego. LESEN L??? haha..ada aku kesah..

dah beli barang-barang tu semua, on the way balik adik aku memang pecut habis kau tau, siap nyanyi nyanyi, hon hon orang lagi #like a boss.. time tu aku terdetik kat hati *ni kang happy sangat kat depan ada roadblock kang* lately apa yg terdetik mesti jd real and tup tup kat depan ada roadblock from JPJ!

adik : ko, redha jela ea?

aku : redha jela..

jpj(P) : nak lesen, roadtax, ic..ni L kn? tau kan L xboleh bawa orang? macam mana ni?

adik : redha itu pasrah, pasrah itu menyerah (time ayat ni aku rasa awesome sgt! terus xcuak..nak jadi ape jadilah..sengal betul, nasib boleh thn gelak)

jpj(L) : duduk mana?

adik : taman ria, pergi giant kejap beli barang sikit, akak nak balik U.

jpj(L) : owh, balik U ea? akak tak de lesen ke? (time ni aku senyum je)

adik : dia baru nak amek cuti nanti..hurm

jpj(L) : nah, *hulur lesen, ic, rodtax* hati-hati..kau tu L 

peh! aku rasa nak pelok ciom je jpj lelaki tu..haha..tak masal..ofcoselah, muka dia soft macho kot.haha..nasiblah kau pun baik hati... 

sekian pengalaman ditahan JPJ 

p/s : sila pastikan anda ada lesen sebelum membawa sesebuah kenderaan

xoxo






No comments:

Post a Comment