Sunday, December 2, 2012

kopi

assalamualaikum semuanya :*

harini hari sabtu and now dah masuk hari ahad sebab dah pukul 1.29a.m. hari sabtu aku full dengan tidur je..memanjang hujan mana tak sedap tidur kn?

alhamdulillah lately my life getting better tahn yesterday :')
thanks awak, awak tu huh :*
ok fine gedik, boleh berambus.
aku just nak pesan yang hidup kita ni bila ada masalah yang mendtg ia hanyalah ibarat seperti air kopi.

cuba try, bangang kan? dah cuba nak try .. ok try korang ambil segenggam kopi then korag cmpur dgn air yang ada dlm cawan, lepastu lagi satu genggam kopi korang cmpurkan dengan air yang ada dlm baldi. then korang kacau-kacau..lepas dah kacau,sebati dah, korang rasa lak, mesti air kopi yang dlm baldi rasanya xpahit dan air dlm cawan tu rasanya pahit kn?

actually, kopi ni ibarat masalah yang korang ada, air tu pula ibarat jiwa korang semua, so, kalau korang besarkan jiwa dan redha dengan semua ujian yang Allah bgi, nescaya korang takkan rasa pahitnya masalah korang tu.

Allah bagi kita kilat, guruh, hujan  bukan sebab Dia nak seksa kita or what ever, tapi sebenarnya Dia dah ada perancangan yang lebih baik utk kita pada masa dpn, iaitu pelangi yang indah :')

jangan sesekali mempersoalkan tentang masalah yang kita hadapi tetapi cuba untuk menerima dan mengubah masalah itu menjadi panduan hidup kita utk masa depan :)

xoxo

No comments:

Post a Comment