Friday, March 18, 2011

EXCIDENT !!!!!!!!!!

excident atau kemalangan ialah suatu kejadian yang melibatkan kecederaan pada mangsa(orang) atau pada kenderaan(kereta,motor dan lain2)..

actually this entry special to my little(big sebenarnya) brother sebab tadi petang dalam pukul 6 p.m dia excident dengan motor and the most interesting part is when the excident occur in front of surau..such a good boy right..nk excident pun cari port baaaiiikkk punya (=

ceciter...ceciter..

ye,aku nak citer la ni..saba jela.. (penangan cerita hantu kak limah)
petang tadi aku ngan ibu nak pergi pasar,well malam ni kan final raja lawak.so,kita orang pergi pasar cari makanan untuk menjadi santapan kita orang anak beranak melantak depan tv.TIBA-TIBA...jeng...jeng...jenggg.. ibu dapat call,dari siapa aku tak tahu..aku pun buat muka comel sambil belek2 apa yang ada kat situ.THEN, ibu cakap my adik excident!! APA! EXCIDENT? TERUK KE? DENGAN APA? JOM LA BALIK..AYAH BEBEL TAK? LUKA TEROK KE? EXCIDENT DEKAT MANA? tengok!tak sempat ibu nak jawab soalan pertama aku dah tanya soalan kedua..ibu dengan cool macam tak ada pape yang berlaku bagitau yang dia ok je.budak yang langgar dia mcm kena sawan vavi..keluar buih kat mulot.dia excident dekat depan surau sebab dia nak pergi tengok orang rewang..esokkan ada sambutan maulidur rasul.(aku tabik spring kat ibu cose tenang cool tenteram giler..kalau anak aku yang excident,mesti aku kelam kabut balik rumah naik kereta tak pakai seat belt..pintu kereta tak sempat nak ttup dah jalan..haha)

now,i think i got new job..i'm a NURSE !! hehe..bangga gitu tau jadi nurse..before pergi klinik aku ada la cuci luka adik aku tu.bila sampai klinik doktor kata luka adik awak dah bersih.bagus.saya tak perlu cuci lagi,cuma saya akan bagi ubat aje.time ni sumpah! bangga giler tahap gempa bumi..

now.adik aku ok je.tak serius mana.bawa dia pergi klinik pun just untuk prevent daripada kuman masuk dalam luka dia.kang melarat kena kancing gigi la,kancing seluar la..time tu baru nak prevent dah tak guna..

uolls layan jela pic ni (=

besarnya tangan..hehe

motor ni dia baru make-up dengan kazen rapat dia..kesian pulak tengok motor ni..da tak hensem )=

terburai je,meter tak pecah pun..jimat duit (=

ni dia !!! ubat yang perlu di makan..botol merah tu untuk ubat cuci dan sapu luka





kesimpulan,iktibar,moral value: kita hendaklah sentiasa berwaspada dan menganggap apa yang berlaku kat kita ni mesti ada hikmahnya dan kebaikan yang tersendiri walaupun kita tak nmpak kebaikkannya sekarang (=

No comments:

Post a Comment