Tuesday, March 22, 2011

ROKOK itu best!!

SIAPA CAKAP ROKOK TU BEST???   of cose la siapa yang hisap akan cakap rokok tu best
aku pun pelik bin hairan bin macam bangang-bangang sebab apa korang korang semua cakap rokok ni best.kalau sehari sekali or tiga kali sehari (da macam makan ubat) korang tak hisap mesti wajib harus tak boleh tak hisap.tak faham?bagus.ni la kesan merokok,cakap bebelit sikit da tak faham.

"ek eleee..pehal lu ni,angin ta tentu pasal.wa isap guna duit wa..bukan guna duit lu kan?tak nyusahkan mak bapak lu pon la" 

huh! ni mesti korang korang yang ta puas hati akan cakap kat aku..aku tau dah..meh aku balas balik

"eheem..testing..testing..hey bro!actually hey berok!! lu mmang ta da susahkan mak bapak gua.tapi lu susahkan gua la..lu isap,wa terpaksa tanpa rela hati sedut itu asap..lu penah baca article yang org sedut asap rokok ni percentage dia lagi besar nak mati dari percentage orang yang isap.so,lu ni yang merokok bagai actually pembunuh."

ada yang kata 
HISAP ROKOK LA BARU ANAK JANTAN..
wth.sapa ajar kau falsafah sesat ni??bkn anak jantan  tapi anak setan.terang2 rokok tu da haram.

HISAP ROKOK NI BOLEH BUAT KITA HILANG TENSION
bapak kau berjambul..siapa kata??hadith mana yang tulis macam ni?nak hilangkan tension ni bkn dengan merokok..bersenam la der..lagi pon macam2 cara lagi nak hilangkan tension selain merokok..

ORANG HISAP ROKOK NI MACHO
hak tuiiihh!! macho la sangat..mulut berbau..gigi kuning..bibir dah macam gothic member..hitam..macho ke macam ni? ni ke yang korang kata macho sangat?




sebenarnya aku tulis entry ni bukan nak cari gaduh dengan perokok semua ya..just want to let you know althought it always you hear from radio or television.


aim aku tulis entry ni untuk bagi kesedaran kat korang,kalau tak sedar jugak tak tau la nak buat macam mana..


mudarat merokok


1. MEMENDEKKAN USIA
korang nak mati cepat ke?korang da puas nak hidup ke? korang da banyak buat amal?


2.penyebab pelbagai penyakit seperti KANSER PARU2,SAKIT JANTUNG,STROK
korang nak ke dapat package penyakit ni free macam tu je?kalau nak,teruskan gaya hidup korang dengan merokok


3.MEMBAHAYAKAN KESIHATAN ANAK2 AKIBAT ASAP ROKOK ORANG DEWASA
kan aku da cakap awal2 tadi..membahayakan kepada penyedut.korang nak anak korang meninggal sebab sakit yang dia hadapi berpunca daripada selalu menyedut asap rokok korang?


4.menyebabkan BAU MULUT YANG TIDAK MENYENANGKAN
memang busuk pon molot orang yang isap rokok..eeiiiuuuw..awek pon ta nak dekat 


5. punca GIGI JADI KUNING


6. MUDAH LETIH DAN TIDAK CERGAS


7. MASALAH MATI PUCUK


siapa2 yang berhenti sangat meroko tapi sampai la ni tak boleh,cuba try NIQUITIN

No comments:

Post a Comment