Thursday, April 28, 2011

realiti kehidupan

hi readers...

susahkan nak terima realiti dalam kehidupan..
realiti kehidupan yang pernah kita lalui..
yup! not easy meyh nak terima hal2 realiti ni lagi2 bila sesuatu yang buruk..

for example,kita clash sebab boyfie kita couple dengan girl lain.sedangkan kita layan dia macam raja.mesti kita upset giler time dia minta clash..mesti kita meroyan,siap pasang niat nak bunuh diri lagi..sebab apa? sebab kita tak terima realiti kehidupan..it's over dah kan..buat apa nak dikenang lagi benda yang dah lepas walaupun ia masih berbekas dekat dalam hati.

ramai orang akan pandang serong kepada bekas penagih..sebab apa? sebab dulu dia pernah buat salah dalam hidup dia.then bila dia taubat pun korang semua still tak nak bagi sokongan tapi still buang dia orang macam dia orang tak pernah nak berubah.fair ke macam ni? korang nak tau tak punca kenapa bekas penagih jadi penagih balik? sebab dia tertekan dengan hidup dia.bila dia da taubat,orang still mengata yang dia still ambil benda haram tu lagi.

sekarang dah banyak hadith,or potongan ayat2 al-quran yang menyuruh kita untuk bertaubat.sesungguhnya Allah maha pengampun lagi maha pengasihani..kenapa kita sebagai manusia yang hidup hanya menumpang tapi still tak boleh nak maafkan orang sekeliling yang dah bertaubat? 

semua orang ada pendapat yang tersendiri kan?

this is my opinion..

manusia tak ada yang sempurna..nobody is perfect! setiap orang pasti ada masa silam dia dan pasti dia pernah melakukan kesalahan walaupun bukan pada masa lampau,tidak kemungkinan pada masa akan datang..

so,readers..just think for a while,what if you in the situation and nobody around you accept your past mistake? 












p/s: harini aku happy sebab semuanya sudah dia ketahui..... ^_^

No comments:

Post a Comment